کد خبر: 1230074
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
حسن رشوند

 زمانی که رژیم صهیونیستی در ۲۷ اکتبر (اوایل مهر ماه) سال گذشته به نوار غزه حمله کرد و از همه ابزار و ادوات نظامی و پشتیبانی اطلاعاتی از سوی امریکا و برخی کشور‌های اروپایی و عربی استفاده می‌کرد، تصور نمی‌کرد که ۲۱۶ روز یعنی هفت ماه درگیر جنگی شود که در همان آغازین روز‌های حمله، وعده ازبین بردن حماس و پاک‌سازی جبهه مقاومت در این باریکه ۳۶۰ کیلومتر مربعی را داده بود. اکنون دستاورد این رژیم از هفت ماه جنگ و خونریزی در غزه بیش از ۳۶ هزار شهید، آواره کردن ۲ میلیون زن، کودک و مردم مظلوم و محروم از کم‌ترین کمک‌رسانی، با خاک یکسان کردن ساختمان‌های مسکونی و اماکن عمومی، خدماتی و درمانی غزه و هر جنایتی که تصور آن نمی‌رفت، بوده است. اما در دویست و شانزدهمین روز این جنگ غیر انسانی و نابرابر می‌بینیم که مقامات رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کنند که در جنگ غزه دستاوردی نداشته و شکست خورده‌اند. آن‌ها می‌گفتند که در باریکه غزه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر تونل زیر زمینی وجود دارد که با ورود به غزه همه این تونل‌ها را از بین خواهند برد و گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس را نابود یا دستگیر خواهند کرد ولی امروز می‌گویند تصور ما با وجود اینکه تقریباً همه باریکه غزه به جز شهر رفح و جنوب آن را کاملاً در اختیار داریم، موفق به پاکسازی تونل‌ها نشده‌ایم. امروز رژیم صهیونیستی با تونل‌هایی مواجه است که بنا به اذعان آن‌ها وسعتی به اندازه تونل‌های مترو لندن دارد و عمق برخی از این تونل‌ها بیش از ۱۵ تا ۲۰ طبقه یک ساختمان است. 
نه حماسی از بین رفته، نه حملات نیرو‌های مقاومت در غزه متوقف شده، نه رژیم به خود جرئت می‌دهد که پایان جنگ و پیروزی خود را اعلام کند. رهبران حماس هر روز با شبکه‌های خبری مصاحبه می‌کنند، اسماعیل هنیه ۳۲ نفر از اعضای خانواده خود را از دست می‌دهد و با شنیدن خبر‌های آن استوار‌تر از هر روز، دست بر آسمان بلند و خدا را شکر کرده و این شهادت‌ها را زمینه‌ساز پیروزی نهایی مردم غزه می‌داند. شهرک نشینان صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی با وجود اینکه به هیچ وجه همچون مردم غزه در زیر آتش مستقیم قرار ندارند، به خیابان‌ها آمده و علیه دولت نتانیاهو شعار می‌دهند. اما مردم غزه با وجود به شهادت رسیدن تقریباً همه اعضای خانواده خود و کوچ کردن از خانه و کاشانه‌شان، حتی در یک مورد سراغ نداریم که علیه رهبران مقاومت شعار بدهند و خواستار تسلیم شدن در برابر صهیونیست‌ها شوند. حالا قضاوت با شما، کدام جبهه پیروز جنگ نابرابر غزه است؛ مردم و رهبران حماس یا نتانیاهو و مقامات تل آویو؟!
همین دو روز پیش بود که رسانه‌های عربی تصویر نظامیان گرفتار آمده اشغالگران صهیونیستی را در دویست و شانزدهمین روز تجاوز به نوار غزه نشان دادند که اشغالگران در کمین نیرو‌های مقاومت افتاده بودند. شبکه المیادین در گزارشی، به مقابله با نیرو‌های اشغالگر به ویژه در جبالیا و شرق رفح پرداخت که در این حملات، جبهه مقاومت موفق شده بود خسارات و تلفات سنگینی از جمله هلاکت ۱۵ نظامی صهیونیست را به ارتش اشغالگر تحمیل کند. این حملات و ده‌ها حمله دیگر نشان می‌دهد مقاومت فلسطین و گردان‌های نظامی حماس، جهاد اسلامی و حتی فتح که از لحاظ سیاسی با دیگر گروه‌های مقاومت زاویه دارند، در شرایطی که رژیم صهیونیستی دیوانه وار و بی‌هدف مردم مظلوم غزه را نشانه گرفته‌اند، آمادگی مواجهه و درگیری با صهیونیست‌ها را دارند. 
با گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نیرو‌های مقاومت همچنان زمین غزه را مسلح نگه داشته و به طور یکپارچه و هماهنگ در سراسر باریکه علیه اشغالگران عملیات می‌کنند؛ امری که باعث اعتراف فرماندهان و محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی به توان عملیاتی مقاومت فلسطین شده است. 
اسرائیل در حالی در جبهه «رفح» گرفتارشده است که در جبهه‌های دیگر مقاومت فقط دست‌ها را بالا برده و هر روز کشتی‌ای، پایگاهی و نیرو‌هایی از آن‌ها در آماج حملات و تیررس جبهه مقاومت لبنان، یمن و عراق قرار دارند. نمونه اخیر آن عملیاتی بود که روز شنبه مقاومت اسلامی لبنان طی چند عملیات، پایگاه‌ها و مواضع ارتش صهیونیستی و مناطقی در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد که منجر به تحمیل خسارات و تلفات قابل توجهی به ارتش صهیونیستی شد. آخرین این عملیات ها، عملیــــــــات اعجاب‌آمیزی بود که در نتیجه آن، موضع نظامیان اسرائیلی در داخل اتاقی در پادگان «رامیم» توسط مقاومت اسلامی لبنان مورد اصابت مستقیم قرار گرفت که نشان از اشراف اطلاعاتی و دقت عملیاتی حزب‌الله داشت. 
فعال شدن پهپاد‌های حزب‌الله نیز یکی از رویداد‌هایی است که واکنش محافل صهیونیستی را در پی داشته است. رسانه‌های عبری زبان، ضمن اشاره به این موضوع، آن را چالش بسیار مهمی برای سیستم‌های شناسایی نیروی هوایی ارتش صهیونیستی خواندند. این رسانه‌ها به قدرت رادار‌گریزی پهپاد‌های حزب‌الله و دشواری شناسایی و رهگیری آن‌ها اذعان کردند. 
پس از گذشت هفت ماه از تجاوز صهیونیست‌ها به غزه، دیگر بر کسی پوشیده نیست که جنگ غزه برای نتانیاهو و تیم جنگ‌طلب او در تل آویو، تبدیل به یک جنگ فرسایشی شده است و این موضوع برای شریک آنها، امریکا نیز نگران کننده است که در پی واسطه‌گری برای پایان جنگ غزه و بیرون آمدن رژیم با کم‌ترین آبروریزی برآمده است. 
مردم غزه و جبهه مقاومت، اکنون روز‌های سختی را می‌گذرانند. مقاومت بدون آب و غذا و تقریباً هیچ امکاناتی سخت و طاقت فرساست، اما هفت ماه ایستادگی نشان داده که تنها راه رسیدن به مقصد و رسوا کردن دشمن متجاوز صهیونیستی همین راهی است که انتخاب شده است و ایمان به نصرت الهی تنها نقطه اتکا و امیدواری مردم و جبهه مقاومت فلسطین است که ان‌شاءالله به زودی پیروزی جبهه حق بر جبهه کفر محقق خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار